A vegetarianizmus felfedezése

A vegetarianizmus felfedezése

Első nap

2015. január 15. - holhen

Elhatároztam, hogy kipróbálom a vegetáriánus étrendet. Okaim a következők:

1. Mert változatosságot akarok, ki akarok próbálni egy új megközelítést az étkezéshez.
2. Láttam egy videót arról, hogy mit művelnek szerencsétlen állatokkal, mielőtt feldolgozzák és ehhez nem akarok hozzájárulni.
3. Isten eredetileg csak a növényeket szánta az embernek táplálékul, márpedig ő biztos nem talál ki butaságokat. http://adventista.hu/egwhite/honlap/nol/26.htm
4. Mellesleg a vega étrend elvileg egészségesebb is, de ezt csak akkor tudom meg, ha tényleg kipróbáltam. Ha érzem, hogy nem jó, akkor abbahagyom.

Addig csinálom, amíg bírom, egyelőre kísérleti jelleggel. Ha érzem, hogy nem bírom tovább és minden áron húst akarnék, leállok vele. Ha jól megvagyok vele, így marad.

Első napomon a Govinda étteremben ettem nagy menüt, 1190 forintért. Választhattam volna kis adagot is 850-ért, de azt hittem, hogy kevés lesz így nagyot akartam enni. A Gödörben is meg a Mátyás Pincében is mindig nagy adagot ettem, ehhez képest az étel ettől bővebb, kiadósabb volt. A Govinda egyébként egy szép hely annak, aki kedveli az indiai kultúrát, de keresztyénként messze áll tőlem. Az indiai kultúra onnan ismerszik meg, hogy különleges vázák vannak az előtérben és szép indiai festmények vannak kihelyezve. Ami hátránya a helynek, az a számomra roppant idegesítő indiai (krisnás?) zene, illetve az, hogy a pulton ott díszeleg a felirat: "Krisna hey...". Számomra ez bálványimádás, Krisna egy hamis isten. Ha hamarabb látom, sarkon fordultam volna, de ezt csak akkor vettem észre, mikor már a másodikamat ettem, és mivel már kifizettem, nem akartam otthagyni. Legközelebb nem megyek oda, helyette a Barabás Étterembe a Vár utcán, állítólag ott is van vegetáriánus menü.

A magam esze alapján azt mondanám, hogy vegyes zöldséglevest ettem levesként, de ennek is biztos megvan a maga indiai neve. A másodikam neve fogalmam nincs, hogy mi volt, az eladó srác mondta, de nem bírtam megjegyezni. Egyébként volt benne mindenféle földi jó: brokkoli, karfiol, répa meg borsó. Köretként rizst meg búzát vettem vegyesen. A srác először műanyag dobozba akarta beletenni, de mikor láttam, hogy tetőt tesz rá meg zacskót halászik elő, rájöttem, hogy nyilván azt hiszi, hogy el akarom vinni, így utólag kellett mondanom, hogy helyben fogyasztom. Az étel meglehetősen ízletes volt, közben egyszer sem fordult meg a fejemben, hogy "de jó lenne egy kis hús mellé". Épp olyan, ahogy a honlapjukon leírják: megjelenik benne mindenféle ízvilág, sós, édes, keserű, fanyar, csípős, stb., de ezek nem ütik egymást, hanem épp hogy kiegészítik. A végét már alig bírtam legyűrni, de mivel finom is volt meg már kevés volt benne és egyébként sem szokásom csak úgy otthagyni az ételt, megettem. Ha ennél is több lett volna, az már visszafelé jött volna, de így még épp elég volt.

Jelenleg tökéletesen érzem magam a bőrömben, továbbra sem kívánom a húst, holnap is vega kaját akarok enni, de ezúttal a Barabásban. Ha nem lenne India (és Krisna)-mánia a Govindában, ott maradnék, de így nem.

A bejegyzés trackback címe:

https://vegakaland.blog.hu/api/trackback/id/tr127075335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása